vrijdag 1 april 2011

Over de nieuwe RECRON website en het CRM

RECRON biedt de recreatiebranche een vernieuwd platform voor kennisdeling, belangenbehartiging, contacten met de vereniging maar ook tussen leden onderling.

Een bijzonder project in vele opzichten! Enerzijds door de goede bekendheid met de RECRON organisatie sinds jaar en dag. Anderzijds omdat de besproken toekomstvisie tijdens het uitgebreide voortraject nog veel verder gaat waar het nieuwe platform reeds op voorbereid diende te zijn. Dit is het begin! We zijn dan ook best een beetje trots dat de nieuwe basis online staat en klaar is voor de toekomst van RECRON!


Website, ledenportal en intranet
Het project bestaat uit een publiek toegankelijke website; www.recron.nl en een afgesloten ledenportal toegankelijk voor ondernemers met persoonlijke inlogcode www.mijnrecron.nl. Naast een interne medewerkers portal www.recronline.nl waar alle modules en backend functionaliteiten voor de eigen organisatie bij elkaar komen. Denk daarbij aan onder andere uitgebreid CRM, contactmomenten, mail, correspondentie, ledenadministratie en bedrijven database. Tot slot de mobiele app speciaal ontwikkeld voor onder andere de regio- en bedrijfsgroepmanagers die veel onderweg zijn.

Één platform om alle websites te beheren
RECRON kiest voor multi site strategie. Elke site is vanuit dezelfde backend volledig door RECRON zelf te beheren. Pagina's verschuiven via 'drag and drop'. Alle sites maken gebruik van dezelfde modules, centrale mediabank en artikelbak waardoor content zeer eenvoudig op meerdere sites geplaatst kan worden indien gewenst.

Betrokkenheid en interactie met leden
De ondernemer wordt op verschillende manieren uitgenodigd tot interactie, van reageren op nieuwsberichten, tot direct contact met eigen regio- of bedrijfsgroepmanager via het smoelenboek, online aanmelden voor evenementen zoals het congres, artikelen bestellen via de webshop en meer. Ondernemers kunnen op dit moment hun eigen naw gegevens reeds beheren. Dat is de eerste zichtbare stap richting de gewenste beheerbaarheid van bedrijfsdata door ondernemers zelf (wordt vervolgd).
RECRON wil de betrokkenheid van leden vergroten en informatie uitwisseling tussen leden onderling faciliteren en stimuleren. Het zoeken en vinden van belangrijke informatie is daarbij essentieel. De nieuwe Info & Advies kennisbibliotheek functie springt in het oog vanwege zijn gebruiksvriendelijke zoekopties. Er kan gezocht worden op bestandsnaam, bestandsinhoud en labels. Desgewenst is tevens eenvoudig te zoeken via de overzichtelijke A t/m Z kernwoordenlijst of bijbehorende synoniemen.
Informatie wordt waar mogelijk afgestemd op de bezoeker. Er wordt gebruik gemaakt van gepersonaliseerd nieuws. Daarbij krijgen ondernemers direct de actuele berichten afgestemd op hun eigen regio en bedrijfsgroep gepresenteerd wat bijdraagt aan de effectieve communicatie. Via het nieuwsfilter is het aantal gewenste nieuwsrubrieken zelf eenvoudig uit te breiden.
Kennisontwikkeling is een belangrijk onderdeel waarvoor www.mijnrecron.nl een belangrijke informatiebron vormt, zowel voor actuele berichten als archieffunctie. Het prominent geplaatste kenniscentrum bestaat uit de nieuw geplaatste documenten in de bibliotheek, actuele lobby thema's, veel gestelde vragen en de activiteiten kalender. Daarnaast werkt RECRON aan het online opzetten van zogenaamde Kennistafels.

Gepaste trots!
Hiermee is een grote en belangrijke stap gezet om de multisite strategie van RECRON verder uit te kunnen rollen in de toekomst ten behoeve van haar leden. Op basis van een geïntegreerde totaaloplossing. Een Future-proof platform dat mee groeit met de behoeften van RECRON. Het is mooi om daar een bijdrage aan te mogen leveren! Wij feliciteren RECRON met het behaalde resultaat en wensen haar veel succes! Wordt vervolgd!

Voor meer informatie over het RECRON project, kunt u contact opnemen met Jeroen van den Broek of Wim Latour