Het gedrag van bezoekers op uw website is aan het veranderen
Tablets en smartphones zorgen voor ander gedrag van gebruikers, omdat het lezen van informatie steeds vluchtiger gebeurt dan voorheen. Als iemand uw website opent bij het wachten op de trein, zal deze minder snel geneigd zijn om direct op een aanbieding in te gaan (zeker op een smartphone), dan als die thuis 's avonds rustig achter de pc zit.
Het loont daarom om goed te kijken naar de inrichting van uw website voor tablet en smartphone. Voldoet de huidige website om lekker leesbaar te zijn op een tablet en smartphone? Hoe kleiner het scherm, des te lager wordt de directe "call to action".
Wilt u ook een website die geschikt is voor alle beeldschermresoluties?
Websiteverkeer vergroten met Social Media
Het internet en social media blijft maar groeien. De meeste van u die dit lezen maken natuurlijk al gebruik van social media door middel van onder andere Facebook, Twitter en YouTube. Wees daarin ook slim met berichten. Een pakkende tekst is goed maar zorg ook voor een "Call to Action". Dit hoeft niet altijd gelijk een boeking op te leveren maar zal wel het websiteverkeer vergroten.Een e-mail adres in uw bericht is goed maar zal niet verkeer naar de website genereren. Promoot de website en vergroot het websiteverkeer wat bijvoorbeeld Google zal merken en meenemen in zijn ranking van zoekmachine resultaten. Een populaire website heeft nu eenmaal de voorkeur boven minder bezochte vergelijkbare websites.
Interesse om gratis uw website te laten scannen op vindbaarheid?
Kies de juiste zoekwoorden en maak het onderscheid met uw concurrenten
Vindbaarheid van websites heeft te maken 3 pijlers. Techniek, content en linkbuilding. Een zaak waar we veel invloed op hebben is content, met name zoekwoorden.Waarom wordt u niet gevonden op de zoekterm Camping in een zoekmachine? Hier werd in april 2014 toch zeker 95.780 keer op gezocht in Google in Nederland! Klopt, maar ruim 2.000 andere kampeerterreinen in Nederland zullen dit ook op een website als zoekterm hebben staan. Een (bijna) onmogelijke opgave om hier het onderscheid in te maken dat uw website in de zoekmachine op pagina 1 staat.
Maken we de zoekterm specifieker dan zijn we al beter bezig, bijvoorbeeld Camping Overijssel. Hier werd al 4.450 naar gekeken in april. Niet slecht maar waarschijnlijk nog behoorlijk wat concurrentie van 250 andere kampeerterreinen uit Overijssel.
Denk daarom na over wat u nu onderscheid van de concurrentie, wat is uw Unique Selling Point! Termen als goedkoop, mooi en luxe zijn te algemeen en gaan u niet helpen in de onderscheiding. Zoek dit meer in faciliteiten, activiteiten en omgevingen die andere concurrenten niet hebben. Een goede zoekterm is bijvoorbeeld Camping Overijssel met overdekt zwembad. Hier wordt gemiddeld per maand 70 keer op gezocht in Google! Dit is veel specifieker en de kans dat de website op de eerste pagina verschijnt is al weer een stuk groter, uiteraard als de balans goed is in de 3 pijlers.
Marketing budget online gebruiken, al eens gedacht over Google AdWords en Remarketing?
Als men op zoek gaat naar een vakantie in Nederland is Google al snel de eerste optie om een bestemming te vinden. Hier kan Google AdWords uniek op inspelen door deze bezoeker uw website te laten zien met een aantrekkelijke advertentietekst.De voordelen zijn:
- Volledig controle over het marketing budget.
- Snel en gericht resultaat boeken.
- Enkel betalen voor advertenties waarop geklikt wordt.
- Het effect van online advertising kan getest worden met een klein budget.
Meer weten over wat een Google AdWords en/of Remarketing campagne voor u kunnen betekenen?