Hoe ziet dit er dan uit?
Standaard wordt een combinatie getoond van algemene en gepersonaliseerde zoekresultaten. Gepersonaliseerde zoekresultaten zijn te herkennen aan het blauwe icoontje (1) voor het zoekresultaat en de persoon (2) onder het zoekresultaat die deze domeinnaam heeft gedeeld.
De mogelijkheid blijft bestaan om de personalisatie uit te schakelen (3). Ook kan worden gekozen om juist alleen de gepersonaliseerde resultaten te tonen (4). Dit ziet er dan als volgt uit:
Waarom moet ik hier iets mee doen?
Met deze ontwikkeling wordt dus een rechtstreeks verband gelegd tussen Social Media (Google+) en de vindbaarheid in zoekmachines. In bovenstaand voorbeeld wordt gezocht op ‘Kamperen’. Na wat algemene portal sites, zijn de eerste campingsites in het zoekresultaat allen afkomstig van mijn Google+ kringen.
Hoe moet ik hier op inspelen?
- De eerste stap is om een zakelijke bedrijfspagina aan te maken, zodat uw bezoekers u weten te vinden op Google+. Wij zetten deze pagina graag voor u op!
- Vervolgens kunnen we voor u een +1 button op uw website plaatsen, zodat elke gast uw website kan aanbevelen aan zijn of haar kringen. Hierdoor maakt u gebruik van het netwerk van derden.
- De laatste stap is om te zorgen dat bezoekers uw Google+ account toevoegt aan zijn of haar kringen. U kunt dit stimuleren door zelf actief mensen te gaan volgen via Google+. Hierdoor krijgen deze mensen een melding dat ze door u worden gevolgd, waarmee ze direct de mogelijkheid krijgen om u ook te gaan volgen.