vrijdag 23 april 2010

Over de nieuwe website voor Libéma Vakantieparken

Libéma is een grote speler in de recreatiebranche met vakantieparken, attractieparken en evenementhallen. Voor de Libéma Vakantieparken is deze maand de nieuwe website online gegaan: www.libemavakantieparken.nl

Het bijzondere aan dit project is dat Libéma zeer hoge eisen stelde aan de beheerbaarheid, naast snelle realisatie met een bijzonder strakke planning.

De website is overzichtelijk en zeer gebruiksvriendelijk. Vanzelfsprekend gericht op online boeken waarbij het zoek en boek gedeelte op elke pagina terugkomt. De online boeken applicatie is gekoppeld met het reserveringssysteem van Stratech (nu RCS multipark, later zal RCS Enterprise worden geïmplementeerd). Daarnaast zijn er verschillende overzichtspagina's per park, per verblijfsoort en specifiek voor aanbiedingen. Daarbij wordt informatie uit het reserveringssysteem gecombineerd met CMS info.

Zo is het mogelijk gemaakt dat alle prijzen en beschikbaarheden direct in één overzicht getoond kunnen worden. Per objecttype en per verblijfsduur zijn direct de prijzen zichtbaar. Deze prijzen en beschikbaarheid overzichten zijn speciaal afgestemd op de verschillende verblijfsoorten waarbij accommodaties en kamperen elk hun eigen specifieke mogelijkheden hebben gekregen. Welke periode met welke prijs op welke regel getoond wordt kan waar nodig volledig door Libéma zelf aangepast en beheerd worden. Denk daarbij aan lastminutes, speciale arrangement perioden of actiepagina's.
Wanneer een bepaald objecttype niet meer beschikbaar is worden mogelijke alternatieven getoond in de volgorde van geschiktheid, welke eveneens door Libéma zelf beheerd kunnen worden.

Het CMS is ontwikkeld op basis van een state of the art beheer systeem dat op maat verder afgestemd is op de specifieke wensen van Libéma. Hierbij heeft Holiday Media gebruik gemaakt van het geavanceerde Procurios webplatform. In samenwerking met Procurios zijn daarnaast vernieuwende onderdelen volledig geïntegreerd in het Libéma CMS, denk aan het gebruik van Google Optimizer om webcontent te optimaliseren om de conversie te verbeteren.

Aangezien gebruik gemaakt wordt van verschillende affiliatenetwerken voorziet het systeem in XML feeds waarbij affiliate partners automatisch de actuele beschikbaarheid met aangepaste prijzen ontvangen. Affiliates maken graag gebruik van productfeeds omdat pagina’s hiermee automatisch gegenereerd en bijgewerkt kunnen worden. Deze productfeeds worden met name veel gebruikt voor het samenstellen van productoverzichten en voor zoek- en vergelijkingsopdrachten. Daarmee is het dus voor zowel Libéma als de affiliate een bijzonder gebruiks- en onderhoudsvriendelijke manier om meer verkopen te genereren.

Wij wensen Libéma een goed seizoen en veel nieuwe boekingen toe op basis van deze nieuwe eerste fase!

Jeroen van den Broek
Projectmanager Holiday Media